Eerste week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Nikkie Broekaart - WaarBenJij.nu Eerste week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Nikkie Broekaart - WaarBenJij.nu

Eerste week in Lissabon

Door: Nikkie

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

15 Februari 2015 | Portugal, Lissabon

Hee hee !

Hier is mijn eerste reisverslag !

Toen we dinsdag uit het vliegtuig stapten in Lissabon, waren we teleurgesteld in het klimaat wat we aantroffen.. namelijk regen, iets waar we in Nederland gewend aan zijn. Onze huisbaas vertelde ons dat dit een van de slechtste dagen was, het was ongeveer 13 graden en de Portugezen noemen dit winter. De dagen die hierna volgden waren gelukkig wel zonnig en heel aangenaam, wat goed van pas kwam want donderdag hadden we ons eerste gesprek met de stage docent van Escola Superior de Saúde do Alcoitão afgekort ESSA. Dit was een ophelderend gesprek aangezien we hierin te horen kregen hoe onze stage periode eruit zou zien.

Vanaf maandag starten we bij een particuliere fysiotherapie praktijk in Lissabon genaamd Clini7 hier zullen we komende 6 weken stage lopen. Hierna zullen we bij een andere stage adres ook nog eens 6 weken stage lopen, op beide stages worden we beoordeeld door onze begeleider en door de stage docent van ESSA. Tot onze grote verrassing kregen we donderdag een school uniform aangereikt, iets waar we niet op voorbereid waren. Dit uniform moeten we dragen tijdens onze stageperiode, het heeft iets weg van een verpleegster uniform.. daar zullen we even aan moeten wennen gok ik haha !

Natuurlijk heb ik mijzelf een beetje voorbereid op te Portugese taal, maar eenmaal in Portugal aangekomen kwam ik tot de conclusie dat Portugees nog niet zo makkelijk is al het lijkt. De Portugezen spreken heel erg snel en plakken alle mogelijk woorden aan elkaar.. waardoor het heel lastig is om hen te verstaan. Gelukkig praten de jongere generaties wel Engels en kunnen we hierdoor wat makkelijker communiceren. Aangezien ik hier 4 maanden zal verblijven ga ik zo snel mogelijk starten met een taalcursus, aangezien de oudere generatie heel slecht Engels spreekt.

Vrijdag zijn we lid geworden van de Erasmus vereniging ESN, deze is speciaal opgericht voor studenten in Lissabon en organiseren heel wat evenementen o.a. heel veel feestjes en ook mooie bezichtigingen. Ze kennen hier zelfs Carnaval maandag heeft ESN een heel groot feest georganiseerd in een plaatsje net buiten Lissabon waar iedereen verkleed naar toe gaat. Helaas zal ik deze moeten missen aangezien ik maandag start met mijn eerste stage week...

Ik zou zeggen drink er maar eentje op mij !

Alaaaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Nikkie

Actief sinds 15 Feb. 2015
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 1239

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 10 Juni 2015

De eerste week in Lissabon

Landen bezocht: